Media

PHIG.pl » Media » Handel elektroniczny w Hiszpanii po raz pierwszy wyniósł ponad 10 miliardów euro w trymestrze

Handel elektroniczny w Hiszpanii po raz pierwszy wyniósł ponad 10 miliardów euro w trymestrze

  • Data wydarzenia 05 kwietnia 2019
  • ·
  • Publikacja 05 kwietnia 2019
  • ·

Handel elektroniczny wzrósł o 29,9% w trzecim kwartale 2018 r. 

Oznacza to, że po raz pierwszy przekroczył barierę 10 mld euro w jednym kwartale, zgodnie z danymi Hiszpańskiej Komisji ds. Rynków i Konkurencji CNMC. Ponownie, to turystyka jest działalnością, która generuje największe obroty - prawie jedną trzecią, z zakupem biletów transportowych i rezerwacją hoteli i zakwaterowania na czele.

Obroty handlu elektronicznego w Hiszpanii w trzecim kwartale ubiegłego roku 10 116,13 mln euro, o 29,9% więcej niż w tym samym kwartale poprzedniego roku. Tak silne tempo wzrostu było także notowane w ostatnich kwartałach (27,2%, 32,8% i 28,1% w trzech poprzednich), podczas gdy zaledwie trzy lata temu sprzedaż online w Hiszpanii była o połowę niższa.

Sektor turystyki prowadzi w rankingu - według danych CNMC, rozliczenia z biurami podróży i touroperatorami stanowiło 16,5% rozliczeń online (1 666,4 mln euro, wzrost o 37%), wyprzedzając transport lotniczy, który stanowił 10,1% (1023,7 milionów euro, wzrost o 33,4%) oraz hotele i podobne obiekty, które stanowiły 5,5% (553,4 mln euro, wzrost o 51,7%). Oznacza to, że 32,1% obrotów handlu elektronicznego ma związek z turystyką.

Należy także zwrócić uwagę na część turystyczną odpowiadającą transportowi naziemnemu podróżnych (pociąg, autobus, metra, taksówka lub wynajem samochodów z kierowcą, aplikacje transportowe, takie jak Uber lub Cabify), co stanowi 3,5% obrotu (354 mln euro, czyli wzrost o 6%).

Pierwszymi z dóbr materialnych najlepiej sprzedających się przez internet jest odzież z 4,7%, co odpowiada 477,3 mln euro. Następnie znajdują się zakłady i gry losowe, które osiągają 400 milionów euro (3,9% całości). Pojawienie się serwisów bukmacherskich i kasyn online doprowadziło do dynamicznego wzrost o 45,4% w trzecim kwartale 2018 r. w porównaniu z trzecim kwartałem 2017. Od trzeciego kwartału 2013 r. Sektor pomnożył swoje dochody prawie czterokrotnie.

Nieco ponad połowa z tych 10 116 milionów euro (52,7%, 5 331,1 mln euro) pozostała w Hiszpanii, w rękach hiszpańskich firm lub spółek zależnych międzynarodowych firm. 33,7% sprzedaży pochodziło z Hiszpanii, a kolejne 19% z zagranicy. Tymczasem pozostałe 47,3% zostało wykonane z kraju na strony internetowe obsługiwane w innych krajach. W związku z tym saldo zewnętrzne netto wykazuje różnicę 2 863 mln euro, czyli znacznie więcej kupuje się Hiszpania kupuje za granicą (4 787 mln) niż odwrotnie (1 924 mln).

Obrót ten osiągnięto realizując 170,4 mln transakcji, o 34,7% więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku. Oznacza to średnią kwotę 59,3 euro na transakcję. W tym przypadku transport lądowy podróżnych jest liderem w rankingu liczby transakcji (13,5 mln). Następnie, z 11,1 milionami transakcji, sytuują się gry hazardowe i zakłady, ze średnim kosztem na transakcję w wysokości 35,8 euro.

Źródło:

https://elpais.com/economia/2019/04/05/actualidad/1554455462_690213.html