PHIG.pl
»
Aktualności
» Webinar: Zatory płatnicze w praktyce. Jak radzić sobie z opóźnieniami w płatnościach?
Po wybuchu pandemii co trzeci przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje problem z terminowym otrzymaniem płatności od kontrahentów. W trudnym położeniu znalazły się także duże firmy, które dodatkowo od tego roku zobowiązane zostały do przygotowania sprawozdań o stosowanych terminach zapłaty.
Opóźnienia w płatnościach mogą narazić firmę na wszczęcie postępowań przez UOKiK, w ramach których przewidziane są dotkliwe kary pieniężne. I tak się coraz częściej dzieje – w przy przypadku zatorów płatniczych wszczętych zostało już ponad 100 postępowań.
Zapraszamy na webinar, podczas którego eksperci z firmy doradczej Olesiński & Wspólnicy omówią szanse dla wierzycieli oraz zagrożenia, z którymi mierzą się dłużnicy. Dowiecie się Państwo m.in.
- Z jakich narzędzi prawnych możecie skorzystać, gdy Wasi kontrahenci nie płacą w terminie?
- Jakie zagrożenia wynikają z niedotrzymywania terminów zapłaty?
- Czy stosowane przez Was terminy są zgodne z przepisami?
- W jaki sposób należy wykonywać nowe obowiązki, nałożone na dużych przedsiębiorców ustawą antyzatorową?
Spotkanie online odbędzie się 21.09.2021r. (wtorek) o godz. 10:00
Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Zapisy online TUTAJ
Agenda:
1. Regulacje o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, w tym:
- maksymalne terminy zapłaty w relacjach z różnymi grupami kontrahentów;
- odsetki za opóźnienie / kapitałowe – ile straci lub zyska firma;
- nie tylko odsetki – czyli czego jeszcze może domagać się wierzyciel;
- postępowania w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych prowadzone przez UOKiK (kiedy dochodzi do nadmiernego opóźniania się z regulowaniem zobowiązań pieniężnych, sankcje, jak się bronić przed powstaniem nadmiernych opóźnień? Co zrobić gdy dostaniemy postanowienie o wszczęciu postępowania?).
- nowe obowiązki sprawozdawczości o stosowanych terminach zapłaty.
2. Inne konsekwencje braku płatności w terminie, w tym:
- podatkowe - ulga na złe długi;
- cywilne i na gruncie prawa upadłościowego;
- karne.
3. Praktyczne wskazówki – jak zaplanować i zabezpieczyć terminową płatność.
Prelegenci:
Paulina Jastrzębiec Siemiątkowska, radca prawny, Senior Associate w Olesiński & Wspólnicy
Specjalizuje się w doradztwie w obrocie handlowym, w szczególności w zakresie prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, a także sporów związanych z utratą płynności. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie strategicznym dotyczącym zabezpieczenia przed niewypłacalnością, w tym restrukturyzacji – sądowej jak i pozasądowej. Działała w toku największych postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Zajmuje się także zabezpieczeniem interesów wierzycieli w relacjach dłużnikami zagrożonymi niewypłacalnością oraz negocjowaniem umów restrukturyzacyjnych pomiędzy wierzycielami i dłużnikami.
Joanna Dybciak-Kluska, Senior Associate w Olesiński & Wspólnicy
Na co dzień obsługuje duże i średnie przedsiębiorstwa przede wszystkim z branży automotive oraz produkcyjnej. Posiada bogate doświadczenie w obszarze prawa pracy, w szczególności w kwestiach dot. restrukturyzacji zatrudnienia, a także prawa ochrony konkurencji, doradzając klientom m.in. w ramach postępowań przez UOKiK, w tym postępowań dot. opóźnień w płatnościach. Wspiera klientów również w przygotowywaniu i negocjowaniu umów powszechnie stosowanych w obrocie gospodarczym.