Aktualności

PHIG.pl » Aktualności » Webinar: Zatory płatnicze w praktyce. Jak radzić sobie z opóźnieniami w płatnościach?

Webinar: Zatory płatnicze w praktyce. Jak radzić sobie z opóźnieniami w płatnościach?

  • Data wydarzenia 21 września 2021
  • ·
  • Publikacja 30 sierpnia 2021
  • ·

Po wybuchu pandemii co trzeci przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje problem z terminowym otrzymaniem płatności od kontrahentów. W trudnym położeniu znalazły się także duże firmy, które dodatkowo od tego roku zobowiązane zostały do przygotowania sprawozdań o stosowanych terminach zapłaty.

 

 

Opóźnienia w płatnościach mogą narazić firmę na wszczęcie postępowań przez UOKiK, w ramach których przewidziane są dotkliwe kary pieniężne. I tak się coraz częściej dzieje – w przy przypadku zatorów płatniczych wszczętych zostało już ponad 100 postępowań.

 

Zapraszamy na webinar, podczas którego eksperci z firmy doradczej Olesiński & Wspólnicy omówią szanse dla wierzycieli oraz zagrożenia, z którymi mierzą się dłużnicy. Dowiecie się Państwo m.in.

  • Z jakich narzędzi prawnych możecie skorzystać, gdy Wasi kontrahenci nie płacą w terminie?
  • Jakie zagrożenia wynikają z niedotrzymywania terminów zapłaty?
  • Czy stosowane przez Was terminy są zgodne z przepisami?
  • W jaki sposób należy wykonywać nowe obowiązki, nałożone na dużych przedsiębiorców ustawą antyzatorową?

 

 Spotkanie online odbędzie się 21.09.2021r. (wtorek) o godz. 10:00

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Zapisy online TUTAJ

Agenda:

1. Regulacje o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, w tym:

  • maksymalne terminy zapłaty w relacjach z różnymi grupami kontrahentów;
  • odsetki za opóźnienie / kapitałowe – ile straci lub zyska firma;
  • nie tylko odsetki – czyli czego jeszcze może domagać się wierzyciel;
  • postępowania w sprawie nadmiernego opóźniania się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych prowadzone przez UOKiK (kiedy dochodzi do nadmiernego opóźniania się z regulowaniem zobowiązań pieniężnych, sankcje, jak się bronić przed powstaniem nadmiernych opóźnień? Co zrobić gdy dostaniemy postanowienie o wszczęciu postępowania?).
  • nowe obowiązki sprawozdawczości o stosowanych terminach zapłaty.

2.  Inne konsekwencje braku płatności w terminie, w tym:

  • podatkowe - ulga na złe długi;
  • cywilne i na gruncie prawa upadłościowego;
  • karne.

3. Praktyczne wskazówki – jak zaplanować i zabezpieczyć terminową płatność.

 

Prelegenci:

Paulina Jastrzębiec Siemiątkowska, radca prawny, Senior Associate w Olesiński & Wspólnicy

Specjalizuje się w doradztwie w obrocie handlowym, w szczególności w zakresie prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, a także sporów związanych z utratą płynności. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie strategicznym dotyczącym zabezpieczenia przed niewypłacalnością, w tym restrukturyzacji – sądowej jak i pozasądowej. Działała w toku największych postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Zajmuje się także zabezpieczeniem interesów wierzycieli w relacjach dłużnikami zagrożonymi niewypłacalnością oraz negocjowaniem umów restrukturyzacyjnych pomiędzy wierzycielami i dłużnikami.

 

Joanna Dybciak-Kluska, Senior Associate w Olesiński & Wspólnicy

Na co dzień obsługuje duże i średnie przedsiębiorstwa przede wszystkim z branży automotive oraz produkcyjnej. Posiada bogate doświadczenie w obszarze prawa pracy, w szczególności w kwestiach dot. restrukturyzacji zatrudnienia, a także prawa ochrony konkurencji, doradzając klientom m.in. w ramach postępowań przez UOKiK, w tym postępowań dot. opóźnień w płatnościach. Wspiera klientów również w przygotowywaniu i negocjowaniu umów powszechnie stosowanych w obrocie gospodarczym.