Media

PHIG.pl » Media » Przegląd prasy. Puls Biznesu "Polska żywność na hiszpańskich stołach"

Przegląd prasy. Puls Biznesu "Polska żywność na hiszpańskich stołach"

  • Data wydarzenia 15 listopada 2016
  • ·
  • Publikacja 15 listopada 2016
  • ·

Mieszkańcy Półwyspu Iberyjskiego mogą dołączyć do czołowych odbiorców polskiej żywności, twierdzi Michalina Szczepańska w artykule pt. „Polska żywność na hiszpańskich stołach”, w Pulsie Biznesu. W publikacji znajdziemy wypowiedzi ekspertów Banku Zachodniego WBK Grupa Santander, który wraz z PHIG, zaprasza w dniach 28-30 listopada 2016 firmy z polskiego sektora spożywczego do udziału w misji handlowej do Hiszpanii. 

O ile cały polski eksport do Hiszpanii zwiększył się, w pierwszym półroczu o 11 proc., sięgając 2, 7 mld EUR, o tyle żywności było to najwyraźniej za mało, bo sprzedaliśmy jej za kwotę aż o 27 proc. wyższą (wynoszącą 301 mln EUR). Analitycy banku BZ WBK podkreślają, że to najlepsza dynamika od lat, choć od lat jest dwucyfrowa. W naszym wartym 301 mln EUR eksporcie rolno-spożywczym do Hiszpanii dominują wołowina, drób, wyroby piekarnicze, cukiernicze oraz zboża.

 

Hiszpania to obecnie numer 8 wśród naszych odbiorców.

 

- Pozycja jest niska, a to piąty pod względem liczby mieszkańców kraj UE i jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek. Ujemny bilans z Hiszpanią, ,wynoszący po pierwszym półroczu 196 mln EUR, możemy zmienić - twierdzi Olga Pietkiewicz, szefowa International Desk w BZ BWK, jednostki odpowiedzialnej za udzielanie bankowego wsparcia organizacyjnego i informacyjnego dla polskich eksporterów na rynkach zagranicznych.


Jej zdaniem, Hiszpania otrząsnęła się już po kryzysie, PKB ma urosnąć w tym roku o 2,8 proc., a w przyszłym o 2,3 proc., co będzie sprzyjać również zakupom żywności.

 

Spore szanse na sukces w Hiszpanii mają jeszcze słodycze i wyroby cukiernicze, przetwory owocowo-warzywne oraz żywność ekologiczna - uważa Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego BZ WBK.


Coraz mocniej w tym kraju odnajdują się też sadownicy.

 

- Dzięki sprzyjającej pogodzie w tym sezonie łatwiej spełnić wymagania Hiszpanów przypadku jabłek, a ponadto we Francji, która jest czołowym ich dostawcą na ten rynek, zbiory były niższe. Mamy także coraz więcej odmian przez nich poszukiwanych. Zainteresowanie polskimi jabłkami jest większe także dzięki otwieraniu się kolejnych rynków - zainteresowali się nimi Chińczycy i Wietnamczycy, więc zaczynają pytać o nie  również kupcy z zachodniej Europy - twierdzi Michał Lachowicz, prezes Appolonii.

 

Autorka: Michalina Szczepańska

m.szczepanska@pb.pl tel. 22·333·98·18

Polska żywność na hiszpańskich stołach, Puls Biznesu Warszawa 14-11-16, DZ. I Nr 216 



Misja do Hiszpanii dla firm z sektora spożywczego

PHIG, razem z naszą firmą członkowską - Bankiem Zachodnim WBK Grupa Santander informujem, że w dniach 28-30 listopada 2016, w ramach Programu Rozwoju Eksportu odbędzie się misja handlowa do Hiszpanii dla firm z branży spożywczej.


Misja, dedykowana jest firmom z branży spożywczej i ma na celu nawiązanie współpracy z hiszpańskimi odbiorcami. Podczas spotkań polscy eksporterzy żywności będą mieli okazję do zaprezentowania produktów potencjalnym hiszpańskimi odbiorcom (duże sieci handlowe, dystrybutorzy regionalni).

 

Misję organizuje Bank Zachodni WBK we współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie, Banco Santander España, Polsko - Hiszpańską Izbą Gospodarczą oraz Busining.

Prosimy o przesłanie RSVP do 9 listopada na adres:
finansowanie.handlu[at]bzwbk.pl