Media

PHIG.pl » Media » Badanie dotyczące zachowania socjologicznego Hiszpanów i jego powiązanie z nawykami kupowania żywności.

Badanie dotyczące zachowania socjologicznego Hiszpanów i jego powiązanie z nawykami kupowania żywności.

  • Data wydarzenia 27 marca 2019
  • ·
  • Publikacja 27 marca 2019
  • ·

Dyrektor Generalny Przemysłu Spożywczego, Jose Miguel Herrero, na konferencji „Nurkując w tendencjach żywieniowych Hiszpanów” przedstawił wyniki badania dotyczącego zachowania socjologicznego Hiszpanów i ich powiązania z nawykami kupowania żywności oraz stylem życia.

 

Według tego badania, 21,2% społeczeństwa uważa za niezbędne poznanie pochodzenie spożywanych produktów, jest to trend, który zmniejszył się o 1,8 punktu proc. w stosunku do 2017 roku. Oznacza to, że pochodzenie i cena mają decydujące znaczenie przy zakupie żywności.

W związku z tym, osoby preferujące czytanie etykiet, posiadają zdrowe nawyki żywieniowe (uprawiają sport i w większym stopniu spacerują), a także martwią się swoim zdrowiem (co roku robią badania lekarskie). Zainteresowanie kuchnią i wzrasta. Istnieje wiele zróżnicowanych źródeł informacji. W 2018 roku, głównym źródłem informacji na temat żywności i odżywiania były blogi i fora internetowe (50,4%), a następnie portale społecznościowe (47,1%). Dopiero kolejne pozycje zajmowali dietetycy (42%) i lekarze (38,8%).
Lista składników, na które zwracają uwagę hiszpańscy konsumenci, szczególnie ci stosujący zbilansowaną dietę, jest długa: cukry, rodzaj oleju lub tłuszczu, tłuszcze nasycone, dodatki do żywności.

Wartość czasu znajduje odzwierciedlenie w nawykach zakuowych: wzrasta liość zakupów dokonywanych przez internet w hurtowniach, supermarketach i hipermarketach.
Zgodnie z ustaleniami badania, niektóre style życia prowadzą do braku uporządkowanych nawyków żywieniowych, lub do kupowania większej ilości produktów niż to konieczne, powodując w ten sposób marnowanie żywności. Konsumentami, którzy marnują najwięcej żywności są osoby poniżej 24 roku życia, z różnicą wynoszącą prawie 15 punktów procentowych w stosunku do grupy, która najmniej marnuje żywność, czyli osób między 60 a 65 rokiem życia.
Badanie to przeprowadzone w całym kraju pod koniec 2018 roku, z udziałem ponad 8,5 tysiąca mieszkańców Hiszpanii, odpowiada na potrzebę poznania nowego konsumenta, bardziej wymagającego i bardziej poinformowanego w celu ustalenia odpowiedniej strategii. Konsumenta, który doceni wartość i jakość produktów spożywczych.


 

Źródło:

http://www.lamoncloa.gob.es/serviciosdeprensa/notasprensa/agricultura/Paginas/2019/270319-alimentacion.aspx