PHIG.pl
»
Media
» Rośnie sprzedaż gier komputerowych. Hiszpania w pierwszej czwórce największych rynków europejskich
Hiszpania znajduje się na dziewiątej pozycji na świecie i na czwartym miejscu w Europie, za Niemcami, Wielką Brytanią i Francją, z przychodem wynoszącym 1 mld 600 mln dolarów w 2015 roku. Newzoo, firma badawcza branży gier komputerowych przewiduje, że w 2018 przychód ten wyniesie 1 mld 800 mln dolarów.
Największym rynkiem pod względem przychodów ze sprzedaży gier są Chiny, gdzie wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 24 368 mld dol, za nimi uplasowały się USA, z rynkiem wartym 23 543 mld dol. W rankingu dominują Azjaci, w pierwszej piątce oprócz Chin znajduje się Japonia i Korea Płd.
Europejskim leaderem pozostają Niemcy, które dzięki sprzedaży gier uzyskały przychód rzędu 4 048 mld dol.
Hiszpania znajduje się na dziewiątej pozycji na świecie i na czwartym miejscu w Europie, za Niemcami, Wielką Brytanią i Francją, z przychodem wynoszącym 1 mld 600 mln dolarów w 2015 roku. Newzoo, firma badawcza branży gier komputerowych przewiduje, że w 2018 przychód ten wyniesie 1 mld 800 mln dolarów.
Sektor gier komputerowych przewodzi w rankingu najpopularniejszych rozrywek audiowizualnych na płw. Iberyjskim.
W 2015 r. zanotował obroty w wysokości 1 083 mld euro, o 8.7 proc więcej niż w 2014 r. Według Hiszpańskiego Stowarzyszenia Gier Komputerowych AEVI, rośnie zarówno liczba graczy, jak i nośników, na których gry są odtwarzane. W 2015 roku w Hiszpanii zanotowano 23 900 mln graczy, z których 12 milionów osób wydało pieniądze na zakup gier.
Głównym kanałem dystrybucji pozostają sklepy, rośnie natomiast dystrybucja poprzez e-commerce, która stanowi już 27 proc sprzedaży. Software przyniósł dochody w wysokości 352 mln euro, natomiast sprzedaż hardware osiągnęła wartość 334 mln euro. W 2015 r. wzrosła także sprzedaż nowych konsoli o 9 proc r./r.
Źródła:
raport Newzoo
raport Newzoo, za Rzeczpospolita, 28.04.2016, nr 99, dodatek Ekonomia i Rynek
Portal Promocji Eksportu, za Expansión 03.06.2016 r
Porównanie rynku e-commerce w Hiszpanii i w Polsce
Obroty w handlu internetowym w Hiszpanii są szacowane na 19,3 mld euro (wg Statista). jest to ponad dwa razy więcej w porównaniu do naszego kraju, gdzie wartość jest szczwana na 7,8 mld euro, lecz Polska będąc leaderem wzrostów e-commerce w Europie w ciągu najbliższych lat osiągnie podobny wynik, Podobnie jak Polacy, Hiszpanie preferują kupowanie przez Internet ubrań, na dalszej pozycji jest elektronika oraz kategoria "hobby i zainteresowania".
Penetracja rynku w przypadku obu państwa jest na podobnym poziomie: w Polsce wynosi 59.9 proc (spodziewane 64.2 proc w 2020 roku), a w Hiszpanii 57 proc (68.5 proc w 2020 r.)
Największa różnica jest we wskaźniku ARPU (average revenue per user) - dla Hiszpanii wynosi on 845 euro, dla Polski 408 euro
za:
Gazeta Finansowa, nr 21, 20/26.05.2016. D. Kruszewska, Polski rynek e-commerce na tle innych państw