Co nowego u naszych Firm Członkowskich

PHIG.pl » Co nowego u naszych Firm Członkowskich » Paweł Lewtak wiceprezydentem zarządu prestiżowej organizacji EHMA – European Hotel Managers Association

Paweł Lewtak wiceprezydentem zarządu prestiżowej organizacji EHMA – European Hotel Managers Association

Hotele Warszawskie Syrena Sp. z o. o.

  • Dodano 21 marca 2022
  • ·

W dniach  18-20 marca 2022 w szwajcarskim Lugano odbyło się pierwsze po pandemii spotkanie generalne członków EHMA. Podczas sobotniego głosowania Dyrektor Generalny warszawskiego Hotelu Polonia Palace został wybrany wiceprezydentem zarządu EHMA, stając się tym samym pierwszym Polakiem w zarządzie organizacji.

 

W 2021 roku Paweł Lewtak otrzymał nagrodę European Hotel Manager of the Year, przyznawaną w głosowaniu wybranemu członkowi, doceniając jego szczególne zasługi dla prowadzonego hotelu i dla samej branży. Podczas pierwszego od dwóch lat spotkania na żywo odbyło się głosowanie, które wyłoniło nowy zarząd organizacji, dokonując jednocześnie zmiany pokoleniowej. Odmłodzone władze EHMA z nową energią, pomysłami i celami odważnie wchodzą w swoją 3-letnią kadencję, która stawia przed branżą wiele wyzwań. Jednocześnie kontynuują tradycję i historię hotelarstwa wytyczoną przez znakomitych, doświadczonych poprzedników.

 

Paweł Lewtak: „To dla mnie ogromne wyróżnienie znaleźć się wśród przedstawicieli krajów, które tradycję hotelarstwa mają we krwi. Z dumą wnoszę do zarządu i organizacji polską gościnność, otwartość i nowoczesny model biznesu, jaki z sukcesami praktykujemy w Polsce. Jako nowy zarząd chcemy się skupić na zwiększeniu zaangażowania członków organizacji poprzez edukację oraz rozbudowę naszej aplikacji. Chcemy kontynuować drogę wytyczoną przez naszych poprzedników, czyli podnoszenie standardów naszej branży, poprzez wymianę doświadczeń, szkolenia, nowe technologie, inwestowanie w wiedzę i dalszy rozwój programu Young EHMA – czyli kształcenie przyszłych kadr managerskich.”


Obok wyboru nowego zarządu, na czele którego stanął Panos Almyrantis z Grecji, głównym celem spotkania była edukacja i networking oraz wypracowanie nowej wizji i misji organizacji. Zaprezentowano także odmienioną stronę internetową. Inspirujące seminaria i wystąpienia, prowadzone przez znakomitych gości z całego świata, dotykały najważniejszych kwestii współczesnego hotelarstwa, biznesu i nauki. Były nowości technologiczne, wykłady z psychologii, a w kuluarach wymiana doświadczeń z ostatnich, niełatwych lat, inspiracje i wzajemne wsparcie w duchu współpracy.

 

Ogromnym atutem EHMA jest jej międzynarodowość i jednocześnie łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Członkowie mają dostęp do wiedzy „z pierwszej ręki”, jednocześnie chętnie dzielą się informacjami, trendami i zmianami w swoich krajach. O organizację generalnego spotkania EHMA zabiegają  największe miasta Europy. Ostatnia edycja odbyła się w Paryżu, kolejne planowane są w Lizbonie i Wenecji. „To ogromna promocja dla miasta i regionu. Tegoroczne spotkanie w Lugano Arte e Cultura było przygotowywane od wielu miesięcy i pracował nad nim specjalnie powołany komitet organizacyjny, składający się z dyrektorów hoteli, reprezentantów sektora MICE i przedstawicieli miasta. Na piątkowej konferencji prasowej pojawili się tłumnie dziennikarze zainteresowani merytorycznymi kwestiami branży, wychodzeniem z pandemii i nowymi kierunkami działalności EHMA.”


Paweł Lewtak jest dyrektorem generalnym warszawskiego hotelu Polonia Palace, a także Członkiem Zarządu Hoteli Warszawskich „Syrena” Sp. z o.o. Firma jest właścicielem 3 obiektów w Warszawie: Hotelu Polonia Palace, Hotelu Metropol oraz Hotelu MDM. Stowarzyszenie EHMA powstało w 1974 roku w Rzymie jako elitarna organizacja non-profit i zrzesza aktualnie ponad 400 przedstawicieli z 29 krajów, w tym 300 dyrektorów generalnych. Celem EHMA jest stworzenie platformy wymiany najlepszych praktyk i doświadczeń z uznanych hoteli w Europie. Organizacja promuje europejskie hotelarstwo i najlepsze tradycje branżowe wypracowane przez lata. Poprzez stosowanie etycznych praktyk, wymianę doświadczeń oraz dzielenie się know-how dąży do zapewnienia usług i standardów na najwyższym poziomie oraz do rozwoju branży w zgodzie z aktualnymi trendami i oczekiwaniami gości.