PHIG.pl
»
Eksperci radzą
» Raport PwC Polska: “Wyboista droga do zrównoważonego rozwoju. Technologia, strategia i raportowanie, czyli ESG w dobrach konsumenckich i handlu detalicznym”
Najnowszy raport PwC Polska: “Wyboista droga do zrównoważonego rozwoju. Technologia, strategia i raportowanie, czyli ESG w dobrach konsumenckich i handlu detalicznym” jest już dostępny – zapraszamy do lektury.
Zobacz raport
Sektor dóbr konsumenckich i handlu detalicznego jest szczególnie wrażliwy na kwestie zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania wobec firm są wysokie - dziś konsumenci, chociaż wciąż wrażliwi na czynnik cenowy, coraz większą uwagę przykładają do czynników środowiskowych i społecznych. Ich wybory są bardziej świadome niż jeszcze kilka lat temu.
Kluczowe wnioski z raportu:
- 20% z ankietowanych polskich firm deklaruje, że ich strategia biznesowa zawiera jasno określone cele zrównoważonego rozwoju. W przypadku firm z centralą zagraniczną procent firm wynosi aż 67%
- 25% ankietowanych podmiotów zrealizowała lub realizuje znaczącą liczbę procesów związanych z raportowaniem zrównoważonego rozwoju
- 78% ankietowanych firm nie przeprowadziło oceny ryzyk ESG w łańcuchu dostaw
- 81% ankietowanych nie jest gotowych w aspekcie technologicznym na wyzwanie, jakim jest raportowanie zrównoważonego rozwoju wg CSRD i ESRS
Na co jeszcze wskazują wyniki? Jaki odsetek polskich firm z sektora R&C dokonuje analizy podwójnej istotności? Ile firm przygotowuje raport niefinansowy? Jakie elementy ESG profilu dostawcy są najczęściej brane pod uwagę? Jak firmy z sektora R&C integrują kwestie ESG ze strategią biznesową firmy? O tym przeczytasz w raporcie PwC Polska.
Zapraszam do lektury raportu i kontaktu z autorami:
Mieczysław Gonta, Partner PwC, lider zespołu ds. handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych w PwC CEE
Tomasz Barańczyk, Partner i lider inicjatyw ESG w PwC Polska
Ewelina Łukasik-Morawska, Manager, PwC Polska
Agnieszka Grodzińska-Piotrak, Manager, PwC Polska