PHIG.pl
»
Co nowego u naszych Firm Członkowskich
» Badanie Client Service Excellence 2020 ma pomóc wyznaczyć priorytety i określić kluczowe potrzeby zespołów obsługi klienta
Postawy zakupowe konsumentów zmieniały się dynamicznie w ostatnich latach, a szczególnie – w wyniku pandemii – w ostatnich miesiącach. Nie pozostało to bez wpływu na relacje handlowe między firmami. W pierwszej polskiej edycji badania „B2B Commerce 2021” Deloitte Digital chce sprawdzić, jaki jest obecnie obraz wdrożeń i wykorzystania narzędzi B2B commerce w Polsce i jak na ten obszar wpłynęła pandemia Covid-19.
Według szacunków ekspertów Deloitte Digital pandemia przyspieszyła automatyzację i digitalizację procesów w branży handlowej o minimum 20 proc., a w długiej perspektywie możemy oczekiwać, że nawet 90 proc. transakcji będzie miało miejsce w przestrzeni cyfrowej. Ten trend dotyczy nie tylko relacji na poziomie B2C (Business to Customer), ale w takim samym stopniu B2B (Business to Business), a klienci oczekują podobnych rozwiązań w każdym z tych kanałów.
Oczywiście, w przypadku firm narzędzia e-commerce wymagają dostosowania do specyfiki tych relacji. Platforma B2B przed zalogowaniem może być wykorzystywana jako katalog produktowy, a po wprowadzeniu danych przez klienta pełnić rolę pełnowymiarowego sklepu. Musi posiadać możliwość automatyzacji procesu zamawiania i narzędzia promocyjne typowe dla B2B. Powinna także umożliwiać weryfikację limitów kredytowych w trakcie zakupów oraz zarządzanie końcową ceną danego zamówienia. Wreszcie, przydatne jest też wyposażenie jej w możliwość tworzenia prognoz zakupowych.
Najnowsze badanie Deloitte Digital ma dać także odpowiedzi na pytania, jak kryzys wywołany koronawirusem wpłynął na priorytety działów sprzedaży, ale też narzędzia z jakich korzystają i planują korzystać czy planowany budżet.
Więcej na:
https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/Deloitte-Digital-sprawdzi-kondycje-polskich-firm-w-obszarze-B2B-commerce.html?nc=1